bloggif_5c0294ad45b99néni

Gerinctorna, finom átmozgatás az egészséges gerincoszlopért!

Finom mozgássorok a Katheta Fitnessben!

Jöhetnek az idősebbek, mert a gerinctorna gyengéden és fokozatosan erősíti a testet. Ajánlom azért is az idősebbeknek  a gerinctornát azért is, mert a speciális mozgásanyag segítségével javíthatók a gerincbetegségek, a porckorongok, illetve a különböző ízületek állapota.

Jöhetnek a sérültek is csonttörés vagy izomhúzódás felgyógyulása után, mert a gerinctorna torna segíti az erő és a mozgékonyság visszanyerését.

Mindezeken kívül: A gerinctorna elemek fiatalra és idősebbre is kiterjedően többek között azt a célt szolgálja, hogy megőrizzük és helyreállítsuk az egészséges gerincalakot, amely a helytelen testtartás során eltűnhet. Így a derék, illetve hátfájdalom mérséklődhet vagy megszűnhet. Járásunk könnyed, a testtartásunk ideális, külső megjelenésünk kecses és energikus lesz. Aminek következménye, jobban érezzük magunk a bőrünkben, jobb lesz a kedvünk, jobban telnek a napjaink, jobban alszunk. A gerinctorna további hatása, hogy testünk rugalmasabb lesz, kecsesebb és erősebb. Az izmainkat tudatosan tudjuk majd irányítani. Ezáltal a többféle mozgásforma, amit végrehajtunk, gördülékenyebb és könnyedebben végrehajtható lesz.

A gerinctorna speciális mozgásformákat tartalmaz, hasonlóan a pilateshez:

1. nyújtózások

Ez egy speciális nyújtási technika a gyakorlatok mindegyike során, amely réven, ha gerincről beszélünk a csigolyák távolodnak egymástól, ami következménye, hogy csökken a porckorongok belső nyomása. Ilyenkor a porckorongok több táplálékhoz jutnak, ami javítja az állapotukat.

Ha pedig ízületekről beszélünk, az íz felszínek távolabb kerülnek egymástól, ezáltal a súrlódásuk csökken és megelőzhető az ízületi tok és szalagok zsugorodása vagy ha már rövidült, akkor a nyújtása.

2. kimozgatás

Ha kimozgatjuk az ízületeket az ízületi folyadék nő bennük és ez táplálja azokat, ezáltal javítva állapotukat.

3. erősítés és nyújtás

A gerinctorna óra alatt olyan mélyen fekvő hát és hasizmokat erősítünk és nyújtunk a gyakorlatok során, amelyeket az erősítő teremben lévő gépekkel, illetve aerobik óra alatt nem erősítünk. Ezek az izmok pedig, amik a gerincet leginkább megtámasztják a megfelelő helyzetben.

Erősítjük a felületes izmainkat is, hogy hát, váll, has, comb és karizmaink szépen formálódjanak.

Ezeken kívül megtanuljuk, hogyan kell helyesen állni, hason feküdni, hanyatt feküdni, a fejet a vállat a törzset a medencét, lábat, lábfejet tartani, amik nagyon fontosak ahhoz, hogy a testünk egyensúlyban legyen és a legegyszerűbb dolog, mint az állás és ülés ne fájdalommal járjon, hanem könnyeden menjen.

A gerinctorna gyakorlatok gyakorlatok közt, vannak lassan végrehajtott gyakorlatok, amelyek közül párat állásban a legtöbbet viszont háton,-oldal és hason fekvésben törökülésben, térdelő állásban és térdelőtámaszban végzünk. De vannak dinamikusan végzett összetett feladatok is, amik színesítik és hangulatossá teszik az órát. Az órák célja a test finom átmozgatása, ami széles körben nyújt kikapcsolódást és aktív időtöltést bármelyik korosztály számára.

Ha elindulsz,  Danis Zsuzsa oktató segít neked felfrissülni, átalakulni Kecskeméten, szerdán 18.30-tól a Katheta Fitnessben!

Dobos Kata edző